درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-02-08  |  2024-04-27  |  بروز شده در: 1403/02/08 - 08:01:4 FA | AR | PS | EN
تثبیت روابط امریکا چین با رویکرد «مثبت و سازنده» واشنگتن            صدور حکم بازداشت محمودخان اچکزی از سوی یک دادگاه پاکستان            خواست حامد کرزی از دو مقام اتحادیه اروپا             اردوغان؛ نتنیاهو را قصاب غزه و مثل هیتلر خواند             تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان            سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان            پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس            خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا با پیروزی مقابل سویه داد             مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد             آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان             با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم            افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان             دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل            آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان            وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است            






تاریخ نشر: 1395/12/29 - 05:59:3
تعداد بازدید: 1243
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

صلاح‌الدین ربانی: گروه‌هایی مثل طالبان برای مسکو مشروعیت ندارند
صلاح‌الدین ربانی: گروه‌هایی مثل طالبان برای مسکو مشروعیت ندارند

صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان، اعلام کرده که گروه‌های تروریستی مثل طالبان، برای روسیه مشروعیت ندارند و مسکو نیز به منظور تشویق گروه طالبان برای آغاز مذاکرات صلح به رهبری دولت افغانستان، با این گروه ارتباط گرفته است.

صلاح‌الدین ربانی که امروز در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، افزود که روسیه از جنگجویان گروه طالبان خواسته تا سلاح‌شان را به زمین بگذارند و روابط شان را با دیگر گروه‌های تروریستی قطع کنند. وزیر امور خارجه افغانستان که در کنفرانس خبری امروزی در باره دست‌آوردهای این وزارت طی سال 1395 خورشیدی گزارش می‌داد، با اشاره به سفر اخیرش به مسکو در باره ارتباط میان گروه طالبان و مسکو گفت: (مساله‌ای که در جریان سال روان نگرانی‌هایی را به همراه داشت، خبرهایی از ارتباط میان برخی از کشورهای منطقه با گروه طالبان در افغانستان و در سطح منطقه بود. در همین ارتباط، در سفری که اخیرا به مسکو داشتم این نگرانی‌ها را به صورت جدی مطرح کردیم و طوری که شما درجریان بودید، پس از این تلاش‌ها جانب روسیه ضمن تاکید بر همکاری با دولت افغانستان در زمینه‌های مبارزه با تروریزم، قاچاق مواد مخدر و سایر جرایم سازمان‌ یافته این نقطه را به وضاحت بیان داشت که هرگز گروه‌هایی مثل طالبان برای مسکو مشروعیت نداشته و نخواهند داشت.)
وزیر امور خارجه افغانستان هم‌چنین تاکید کرد: (اگر در مواردی تماسی با آنها (میان روسیه و طالبان) صورت گرفته است، برای تشویق طالبان به زمین گذاشتن سلاح، قطع رابطه با سایر گروه‌های تروریستی و پیوستن شان به گفتگوهای صلح با دولت افغانستان بوده است.)
صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان در عین‌حال، از زبان سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز گفت که مسکو هیچ‌گونه رابطه‌ی با گروه طالبان در افغانستان ندارد و آن طوری که گزارش شده نیست. به نقل از صلاح‌الدین ربانی، وزیر امور خارجه روسیه افزوده که رابطه میان مسکو و گروه طالبان تنها بخاطر تشویق و ترغیب اعضای این گروه برای رفتن به پای میز مذاکره با دولت افغانستان صورت گرفته است. وی گفت: (تاکید ما همیشه به کشورهای همسایه و کشورهای منطقه این بوده که تنها راه مبارزه با تروریزم همکاری مشترک میان دولت‌ها بوده می‌تواند. همکاری‌ دولت‌ها با دولت‌ها می‌تواند در مبارزه با این پدیده موثر واقع شود.)
مقام‌های دولت روسیه در ماه دسامبر سال گذشته‌ی میلادی اعلام کردند که با گروه طالبان به منظور حفاظت از شهروندان خود در تماس هستند. الکساندر مانتیتسکی سفیر روسیه در کابل، به تاریخ هفتم دسامبر سال گذشته در یک نشست خبری در کابل گفت که مسکو به منظور حفاظت از نمایندگی‌های سیاسی خود و امنیت آسیای میانه با گروه طالبان در تماس است. پیش از آن ضمیر کابلوف نماینده ویژه ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه نیز، گفته بود که مسکو به منظور مقابله با گروه تروریستی داعش با طالبان تماس گرفته است.
هم‌چنین دو کشور همسایه دیگر شامل ایران و چین نیز اعلام کرده بودند که با گروه طالبان در افغانستان تماس دارند. تماس این کشورها با گروه طالبان نگرانی‌ها در افغانستان را برانگیخته بود، اما مقامات دولت‌های آن کشورها بعدا نسبت به نحوه تماس شان با گروه طالبان به دولت افغانستان اطیمنان دادند.
آن‌طوری که صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان می‌گوید که دولت چین نیز که با گروه طالبان در تماس شده است، با برنامه‌های دولت افغانستان همنوایی دارد. وی با اشاره به نشست چهارجانبه اخیر میان کشورهای افغانستان، پاکستان، چین و روسیه در مسکو گفت: (نشست چهارجانبه‌ای که چندی پیش صورت گرفت، یکی از ابتکارات خوبی بود. ما معتقد هستیم که این نشست چهارجانبه می‌تواند ما را به طرف صلح ببرد. امیدوار هستیم که کشورهای عضو "کیو‌سی‌جی" یک بار دیگر تعهد بسپارند تا با این پروسه صادقانه همکار باشند تا در آوردن صلح و ثبتا در کشور ما موفق شویم.)
هم‌چنین محمدحنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان نیز، روز جمعه دیداری با مقام‌های دولت روسیه در مسکو از جمله وزیر امور خاجه و مشاور امنیت ملی آن کشور، از روسیه به عنوان متحد اصلی منطقه‌ای افغانستان در مبارزه با گروه‌های تروریستی و قاچاق مواد مخدر یاد کرد. او تاکید کرد که ارتباط روسیه با گروه طالبان بدلیل تشویق این گروه به مذاکره و تامین امنیت افغانستان صورت گرفته است.


توزیع پاسپورت و تذکره

صلاح‌الدین ربانی در این کنفرانس خبری هم‌چنین از آغاز برنامه توزیع پاسپورت‌های جدید و تذکره تابعیت به شهروندان افغان در خارج از افغانستان نیز خبر داد. آقای ربانی گفت که این برنامه در تمام نمایندگی‌های سیاسی افغانستان به ویژه در کشورهای حوزه‌ خلیج فارس، دوبی، جده، ایران و برخی از کشورهای اروپایی آغاز شده است. او تاکید کرد که شماری از شهروندان افغان که پاسپورت‌های جدید کمپیوتری ندارند، باید پاسپورت‌های جدید دریافت کنند. به گفته آقای ربانی، مدت اعبتار پاسپورت‌های قبلی افغانستان تا اخیر سال جاری میلادی به پایان خواهد رسید.
پیش از این دولت افغانستان پاسپورت‌هایی که مشخصات در آن با دست توسط قلم نوشته می‌شد، توزیع می‌کرد، اما از نزدیک به دو سال اخیر، پاسپورت‌های جدیدی به چاپ رسانده و این پاسپورت‌ها تمام مشخصات دارندگان آن به صورت کمپیوتری درج می‌شود.

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/5710


تگ ها:






*
*

*



نیز بخوانید

خواست حامد کرزی از دو مقام اتحادیه اروپا


سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان


مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد


دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل


آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان


سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است


تبدیل شدن افغانستان به گورستان امیدهای دختران


یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بایدن عقب‌نشینی از افغانستان بود


عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار حکومت طالبان است


حمایت حکومت طالبان از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین


طالبان خواستار ارتقأ سطح دیپلوماتیک افغانستان در قزاقستان شدند


روابط حسنه خویش را با کشور‌های همسایه و منطقه محکم نموده‌ایم


روابط مثبت روسیه با حکومت طالبان ادامه خواهد داشت


هدف دشمنان افغانستان؛ تضعیف و تجزیه کشور است


اعتراض به حکم ابتدایی در مورد میر رحمان رحمانی را رد شد


گفتگوی کابلوف و متقی درباره‌‌ی نشست آینده‌ی دوحه در مورد افغانستان


انفجار یک سرگلوله در کندهار جان سه کودک را گرفت


ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان


صدای زنان باید بخشی از هر گفتگو و تعامل سازنده با طالبان باشد


کارهای بزرگتر از داوود خان را انجام داده‌ایم


بزرگان اهل تشیع خواهان آغاز پروژه‌‌های عمرانی در مناطق شان شدند


حامدکرزی بر ضرورت «تفاهم ملی» در افغانستان تاکید کرد


نگرانی مدافعان حقوق بشر از وخامت وضعیت مهاجران افغان در پاکستان


شورش در پاریس در پی کشته شدن سه تبعه افغان


حکومت طالبان برای ازبکستان سفیر جدید تعیین کرد





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه این کشور

تثبیت روابط امریکا چین با رویکرد «مثبت و سازنده» واشنگتن

صدور حکم بازداشت محمودخان اچکزی از سوی یک دادگاه پاکستان

خواست حامد کرزی از دو مقام اتحادیه اروپا

اردوغان؛ نتنیاهو را قصاب غزه و مثل هیتلر خواند

تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان

سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان

پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس

خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا با پیروزی مقابل سویه داد

مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد

آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان

با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل

آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان

وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است

پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد

سه کشور گروه هفت تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کردند

سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است

پیروزی پُر گول منچسترسیتی مقابل برایتون

در صورت مصادره دارایی‌ها؛ سطح روابط خود با واشنگتن را کاهش می دهیم

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان

تبدیل شدن افغانستان به گورستان امیدهای دختران

مسدود شدن شاهراه هرات - بادغیس از اثر سیلاب ها

هشدار از احتمال بارندگی‌های شدید و سیلاب در ۳۴ ولایت کشور


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.